Grus sopning på gatan

När utföra ni grus sopning på gatan

Kommentarer

  • Hej Marie,

    Tack för din fråga och visst längtar vi till värmen och grusfria vägar nu. Vi har påbörjat grusupptagning och det sker i olika zoner, du hittar vilken zon din adress tillhör på vår hemsida men du ser den här nedan med.

    Körordningen för 2021 ser ut enligt följande:

    Zon 1: Köpmangatan (centrum), Hagendalsvägen, Odengatan, Marielundsgatan, Vattugatan, Götgatan, Sveavägen, Tallbogatan, Hammargatan, Kyrkogatan

    Zon 2: Andréns väg, Von Rosensteins väg, Franzéns väg, Köpmangatan, S:t Torgils väg, Kyrkogatan (nr 32) och Spannmålsgatan

    Zon 3: Klockarbacken, Korstagatan, Hemvägen, Willéngatan

    Zon 4: Skolvägen, Sturegatan, Kvarngatan, Villagatan, Stenevägen, Parkgatan, Råbergagatan, Stationsgatan

    Zon 5: Carléns väg, Frejgatan, Bragevägen, Sleipnergatan, Konvaljgatan, Hagagatan, Södergatan, Sörbyvägen, Skogstorpsgatan

    Vi kommer att arbeta med en zon i taget och denna sida uppdateras så fort vi är klara med en zon. På så sätt kan ni följa arbetet och förhoppningsvis får ni lättare en uppfattning om när vi kommer till just ert område/gata.

    OBS! Planeringen kan komma att ändras på grund av vädret.

    MVH
    Jessica

    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd