Fråga om besiktning

Hej, Jag ska flytta och min lägenhet måste besiktigas, hur går det till? Finns det några regler?
Hälsningar
Birgitta
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Birgitta!
    Först måste du boka en förbesiktning och det ska göras inom två veckor från att man har sagt upp sin lägenhet. Då kommer en person från vår besiktningsgrupp och gör en för-koll i din lägenhet. Du får då information om det är något som man ser direkt måste åtgärdas och beroende på vad det är så väljer hyresgästen att göra det själv eller köpa tjänsten. När det sen är dags för utflytt så ska lägenheten slutbesiktigas. Båda besiktningar bokar du i vår kundtjänst, 019-58 88 00, eller via mail info@kumlabostader.se

    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )