Flytta från annan kommun.

Hej! Jag bor inom Degerfors kommun o vet att vissa kommuner har någon typ av förtur på folk som flyttar från en kommun till en annan. Gäller detta för er om jag skulle flytta från Degerfors till Kumla eller är det bara ställa sig i kö och samla poäng?

Kommentarer

  • Hej!

    Här kommer ett utdrag ur vår policy som gäller när man flyttar hit från en annan kommun. Hör gärna av dig igen om du har fler frågor.

    7.2 Näringslivsförtur

    Ges till vd eller hög tjänsteman som ska flytta hit p.g.a. anställning hos ett företag som har sin verksamhet i Kumla Kommun

    Med vänliga hälsningar
    Kumla Bostäder AB