Ansökan om lägenhet

Min fråga är, kan man hyra lägenhet av er även om man har skuld någon annanstans som man håller på betalar av eller måste man vänta tills man betalat av hela skulden?
Tim

Kommentarer

  • Hej.
    Enligt vår uthyrningspolicy så godkänner vi ej betalningsanmärkningar och skulder för att få ett bostadskontrakt. Däremot om man har ett förslag på borgensman så kan det finnas en möjlighet. Vi ställer högre krav på de som ska gå i borgen. Du kan läsa mer om detta i vår uthyrningspolicy.

    https://kumlabostader.se/bo/uthyrningspolicy/

    Med vänlig hälsning, Kumla Bostäder AB.

    Simon Svedling