Vilka kan söka krisstöd för inställda konserter?

Hej! Kan en semiprofessionell kör som har en avlönad konstnärlig ledare och som oftast arrangerar sina egna konserter men också deltar i gemensamma kulturevenemang, söka stödet?

Kommentarer

  • Hej
    Krisstöd för inställda och uppskjutna evenemang ska enligt förordningen gå till arrangörer av eller medverkande i professionella kulturevenemang. Då semiprofessionella grupper är ett gränsfall går det inte nu att säga om ni omfattas av stödet eller ej. Beskriv er verksamhet så tydligt som möjligt. Vid handläggningen av er ansökan gör vi bedömningen om ni uppfyller kraven eller ej.
    Kulturrådet