Vilka är förutsättningarna för att kunna beviljas stöd?

Kulturrådet

Kommentarer

  • SVAR:

    Förutsättningar för att få krisstöd från Kulturrådet är att evenemanget:
    • har ställts in eller skjutits upp på grund av att det omfattas av de föreskrifter om förbud mot att hålla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar som regeringen eller en länsstyrelse har meddelat för att motverka spridningen av sjukdomen covid-19,
    • har anordnats för allmänheten eller allmänheten skulle ha haft tillträde till det,
    • har offentliggjorts eller fastställts i en plan för verksamheten, och
    • skulle ha hållits mellan den 1 oktober 2020 och den 31 december 2020 och inte har hållits under den tidsperioden.
    Kulturrådet
  • Hej Kulturrådet. Kan även teknikleverantörer söka för inställda/avbokade evenemang, eller är det bara arrangörerna?
  • Hej Stefan,
    Om din fråga gäller krisstödet för inställda evenemang är svaret nej. Om din fråga gäller särskilda behov i kulturlivet är svaret ja, men inte enbart för evenemanget utan för hela verksamheten.
    Mvh,
    Love
    Kulturrådet
  • det var för inställda arrangemang, så man kan söka för inställda evenemang under särskilda behov om man är teknikleverantör?
  • Som teknikleverantör är du behörig att söka "krisstöd för särskilda behov".
    Jag rekommenderar dig att se något av de webbinatier om stödet och läsa instruktionerna innan du skriver ansökan.
    Mvh,
    Love
    Kulturrådet