Musikutgivning: Är det ett krav att producent och inspelningsstudio ska vara bestämt innan ansökan?

Hej!

Vi har tänkt ansöka om bidraget för musikutgivning (fonogram). Vi undrar om det är ett krav att producent och inspelningsstudio är bestämt innan ansökan? Situationen ser ut som så att vi i nuläget hör runt med både producenter och studios för att hitta bästa möjliga samarbete, så vi vet ännu inte exakt vem och var det blir. Vad det blir för producent och studio kan även påverkas om vi får bidraget eller inte, då det förstås även är en ekonomisk fråga.
Kulturrådet

Kommentarer

  • Hej,

    Detta är ett stöd som kan sökas för såväl genomförda som planerade projekt.
    Därför går det bra att uppge den studio ni har tänkt boka in er hos och den musikproducent ni hoppas kunna kontraktera. Se bara till att det framgår att dessa samarbeten ännu inte är bekräftade. De beräknade kostnaderna ska också inkluderas i er budgetkalkyl. För att uppskatta dessa kostnader kan ni antingen be om offerter från potentiella samarbetspartners och/eller använda er av tariffer som finns hos exempelvis SAMI och Musikerförbundet. Om ni beviljas bidrag och valet sedan faller på en annan musikproducent än den ni uppgivit i ansökan ska ni höra av er till oss på Kulturrådet och informera om förändringen.
    Kulturrådet
    (Uppdaterad )