Verksamhetsbidrag till aktörer inom bildkonst, form och konsthantverk

Vad avses med samarbetsparter och samarbete? Är det med externa personer som inte tillhör den ordinarie verksamheten? Eller räknas även medlemmar som arbetar med utställningarna eller andra som är knutna till verksamheten, t ex verksamhetsledare? Eftersom medlemmarna jobbar gratis med utställningsverksamheten kan vi inte ta upp dem som anställda eller arvoderade medarbetare. Var ska de i så fall in? Vår önskan är att kunna arvodera dem tack vare stöd från er. /Mvh Maria Ahlström, Härke Konstcentrum

Maria Ahlström

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Samarbetspartner är externa personer där man anlitar de för verksamheten. Under ekonomisk kalkyl finns det utrymme för dessa frågor: Löner till konstnärer, löner till övrig personal, arvoden till konstnärer med F- eller FA-skatt samt arvoden till övriga personer med F- eller FA-skatt.
    Mer info finns under punkt fyra på bidraget för Verksamhetsbidrag till aktörer inom bildkonst, form och konsthantverk (kulturradet.se). Längst ner under punkt fyra kan du se en kopia av blanketten.

    Vänligen
    Alan