Musikarrangörer: Vi har inte kunnat genomföra konserter innevarande år

I ansökningsblanketten för verksamhetsbidrag inom musik ska man fylla i konserter för innevarande år, det står att:
”Det är obligatoriskt att ange uppgifter om minst en konsert."

Men vi har inte kunnat genomföra några konserter i år pga corona, hur ska jag göra då?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Du måste fylla i någonting på första raden under konserter innevarande år, annars kan du inte skicka in ansökan. Du kan skriva exempelvis ”Inga konserter innevarande år” vid Artist/Grupp, och i övrigt skriv in valfria uppgifter i resterande fält på den första raden. OBS dock att samtliga fält på den första raden på sid 9 måste innehålla någon information/bokstav/siffra.

    Uppge i fältet ”Övriga upplysningar” (allra sist i ansökan) vilka konserter som var planerade innevarande år men som blivit inställda på grund av Covid-19. Uppge också i "Övriga upplysningar" att du skrivit in en "konsert" på sid 9 i blanketten bara för att kunna skicka in ansökan.

    Detta gäller både verksamhetsbidrag för musikarrangörer och verksamhetsbidrag för fria musikgrupper.

    Vänligen,

    (Uppdaterad )