Vem kan söka bidraget Skapande skola?

Vem  är det som kan/inte kan skicka in en ansökan.
Kulturrådet

Kommentarer

  • Det är endast den som är  huvudman för förskoleklass,  grundskolan (inkl särskolan,specialskolan och sameskolan) och vissa särskilda utbildningsformer på grundskolenivå (t.ex internationella skolor, sjukhusskolor eller ungdomshem) som kan söka bidraget. Det kan vara en kommun eller en enskild huvudman som till exempel en friskolekonsern eller en ideel förening som driver friskola.
    Kulturrådet
  • Kan en skola  göra en enskild ansökan hos Kulturrådet för sitt projekt istället för att kommunen ansöker för skolorna?
    Kulturrådet
  • Det är enbart skolhuvudmannen som är behörig att söka bidrag. Flera skolor från samma kommun kan inte söka.
    Kulturrådet