Varför prioriteras inte skolan för läsfrämjande insatser?

Det står i informationen om stödet Läs- och litteraturfrämjande insatser: "Vi prioriterar inte [...] läsfrämjande insatser i skolan" Varför prioriterar ni inte det? Menar ni att det finns ett annat stöd för skolan att söka för läsfrämjande insatser, eller är barn i skolan inte en prioriterad målgrupp för läsfrämjande insatser?
Karin

Kommentarer

  • Hej
    Bidraget för läs- och litteraturfrämjande insatser riktar sig till fria aktörer och prioriterar organisationer som inte kan ta del av andra offentliga medel. Aktiviteter som sker under skoltid faller inom Skolverkets och kommunens ansvarsområde och har därmed möjlighet att ta del av andra riktade bidrag.
    Seyde