Utrustningsbidrag?

Kan vi söka för montrar och teknik i samband med en vandringsutställning? Vår samarbetspartner har inga utställningsmontrar som är avsedd för att turnera med.
Ola

Kommentarer

  • Hej!
    Tyvärr har vi inga specifika utrustningsbidrag du kan söka inom bildkonst, form och konsthantverk. Fria aktörer (dvs. de som inte har en statlig, regional eller kommunal huvudman) kan söka projektbidrag för avgränsade projekt inom bildkonst, form och konsthantverk. Där kan du söka medel för projektets alla kostnader så som arvoden, resor och produktionskostnader. I budgeten ska du också lägga in kostnader för ersättning enligt MU-avtalet för utställande/medverkande konstnärer i de fall det är tillämpligt.
    Se bidragets kriterier i följande länk: Projektbidrag för bildkonst, form och konsthantverk - Kulturrådet (kulturradet.se)
    Kulturrådet