Kulturskolebidraget, redovisning: Vad menas med elev/unik elev?

Kulturskolan har elever som man träffar regelbundet varje vecka. Kulturskolan har även elever som deltar i workshops, läger m.m. Några av eleverna som träffas regelbundet varje vecka deltar även i workshops. Några elever spelar flera instrument i veckan medan många är s.k. unika elever eftersom de spela bara en gång i veckan. Men är detta rätt tolkning av unik elev? Man skulle kunna tolka frågan i redovisningsblanketten på följande sätt: Totalt har vi 500 elever i både skolan och workshops/läger. Av dessa är 340 unik elever dvs att de medverkar bara en gång i varje workshop eller deltar i kulturskolan en gång i veckan.

Kommentarer

  • Hej,

    Med unik elev menas en individ med ett unikt personnummer. Dvs en individ räknas bara en gång oavsett om den deltar i fler än en kurs.

    Vänligen
    Alan