Fonogram / musikutgivning: "professionellt utgivna inspelningar" i ansökningsblanketten

Vad menar ni med professionellt utgivna inspelningar av musik, som ni efterfrågar när det gäller musikutgivning (fonogram)?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Graden av professionalitet bedöms utifrån svaren på de frågor som ställs i ansökningsblanketten. Det handlar till exempel om att det ska finnas en genomarbetad och genomförbar plan för inspelning och utgivning i ansökan (inklusive distribution och marknadsföring), en realistisk budget, och en adekvat ekonomisk uppgörelse mellan musiker och utgivare.

    Läs mer om bidraget här: https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/bidrag/musikutgivning/
    Kulturrådet
  • Det finns en ny fråga med på denna års blankett; "Beskriv vad ni avser att göra inom ramen för den här ansökan. (Max 1000 tecken)." Vad avses med den? Vad man avser göra med ett ev. bidrag?
  • Hej Karin,

    Med det menar vi vad ni vill åstadkomma med just den här ansökan. Vad är ert mål och vad ska ni göra?

    Vänliga hälsningar
    Alan