Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vad kan jag se om mitt ärende i Onlinetjänsten?

I Onlinetjänsten kan du se följande information:

Ansökan, beslut och det som hänt i ärendet
Logga in på ditt konto och klicka på Mina ärenden. Du får då upp en lista med tre rubriker.

Under Blanketter som är sparade men inte inskickade ser du blanketter som du sparat men ännu inte skickat in och som därför inte är registrerade hos Kulturrådet.

Under Registrerade öppna ärenden ser du dina aktiva ärenden hos oss. Klicka på respektive ärendenummer för att se ansökan, beslut, kontrollera inskickade kompletteringar, se inskickad redovisning, se vad som hänt i ärendet samt ditt redovisningsdatum. Är det dags att redovisa kan du följa dessa instruktioner.

Under Arkiverade ärenden ser du ärenden som avslutats, antingen för att redovisningen granskats och godkänts, eller de som du fått avslag på. Klicka på plustecknet bredvid rubriken så synliggörs listan.

Använd en aktuell blankett
Tänk på att blanketten kan förändras mellan olika ansöknings- och redovisningsomgångar. Öppna därför alltid en ny blankett när det är dags för dig att ansöka eller redovisa.

Mina kontaktuppgifter
Här kan du se vilka kontaktuppgifter vi har till dig och den organisation du representerar. Här kan du t.ex. byta namn och kontaktuppgifter om någon annan ska ta över efter dig. Dessa uppgifter läggs automatiskt in när du öppnar en ny ansökan, så kontrollera dem gärna innan du påbörjar en ny ansökan.
Kulturrådet (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.