Hur hittar jag redovisningsblanketten?

Hur hittar jag min redovisningsblankett?

Kommentarer

  • Hej!

    28 dagar innan ditt slutredovisningsdatum blir redovisningsblanketten tillgänglig online för dig som ska redovisa via Onlinetjänsten. Observera att vissa bidrag redovisas via word-blankett som hittas på respektive bidragssida, läs mer längst ner.

    Gör såhär för att redovisa online:

    1. Logga in i Onlinetjänsten  och gå till "Mina ärenden".
    Ärenden som kan redovisas är märkta med ett utropstecken.

    2. Klicka på det aktuella ärendenumret, så finner du din redovisningsblankett vid "Redovisning: Ny blankett".

    Om din redovisningsblankett inte finns där, kan det bero på att blanketten inte publicerats ännu. Du kan som regel inte redovisa tidigare än ca 28 dagar före ditt redovisningsdatum. Redovisningsdatumet ser du vid "Redovisas senast".

    Vill du förbereda din redovisning innan blanketten har publicerats online, kan du söka fram det aktuella bidraget på sidan Hitta rätt bidrag. Gå sedan till rubriken "7. Hur redovisar du?", i de flesta fall finns där en kopia av redovisningsblanketten som du kan använda som arbetsmaterial.

    Vi har också ett fåtal bidrag som inte redovisas online, utan som istället redovisas via en wordblankett som laddas ned från hemsidan och skickas in via e-post. Sök fram det aktuella bidraget via sidan Hitta rätt bidrag . Gå sedan till rubriken "7. Hur redovisar du?". För de bidrag som redovisas via wordblankett, så finns där blanketten tillgänglig för nedladdning.

    Vänligen,

    (Uppdaterad )
  • Var hittar jag information om obligatoriska bilagor till redovisningen?

    Bodi
  • Hej,
    I redovisnings-blanketten brukar det stå angivet om det krävs bilagor för redovisningen. Du kan också gå in på vår hemsida under informationen om det bidrag du ska redovisa. Om det fortfarande är oklart kan du kontakta handläggare, längst ned på sidan för bidraget kan du se deras namn.
    Mvh
    Kulturrådet
  • Delsparas blanketten om man vill återgå till den för att fylla i mer?

    Therése Gröhn
  • Hej!

    Längst ned i blanketten kan man välja att spara den tillfälligt, precis som med ansökningsblanketter.

    Mvh
    Johan