Vad innebär det att ett projekt är fördjupat?

Hur blir ett projekt "fördjupat"? Hur många gånger ska eleverna träffa kulturaktörerna?

Kommentarer

  • Fördjupningen beror helt och hållet på projektets innehåll och hur kulturaktören presenterar sitt konstområde för eleverna. Fokus i alla aktiviteter och projekt ska vara att ge eleverna möjligheten att få möta ett konstområde på ett djupare plan tillsammans med en professionell kulturaktör. Fördjupningen är direkt kopplad till projektets innehåll och kvalitet. Kvantitet och antalet gånger beror helt på projektets utformning.
    Anna