Vad händer om verksamheten går med vinst?

När man ansöker om vårens krisstöd förväntas man att uppskatta kostnader och intäkter (och utbetalningar/inbetalningar) för perioden februari-juni 2022.

- Vad händer om uppskattningen avviker från verkligheten?
- Vad händer om intäkterna ökar?
- Vad händer om verksamheten går med vinst?
Johan

Kommentarer

  • Bidragets syfte är att hjälpa kulturaktörer genom krisen och täcka för de kostnader som verksamheten inte själv kan täcka genom intäkter.

    Om intäkterna blir större än förväntat (vad som angetts i ansökan) kan Kulturrådet komma att kräva tillbaka en del av bidraget.

    Bidraget ska inte heller bidra till vinst så om verksamheten går med vinst kan Kulturrådet komma att kräva tillbaka en del av bidraget.
    Johan