Vad gör vi när en pedagog i kulturskolan har slutat och ändringarna har skett skolan?

Hej,

En pedagog som skulle arbetat med projekt inom kulturskolebidraget på min kulturskola har avslutat sin tjänst och andra ändringar har också skett på kulturskolan jag arbetar. Vad ska vi göra?

Vänligen
Kulturrådet

Kommentarer

  • Hej,

    Kulturskolan har stora möjligheter att ändra inom de satsningar ni sökt för. Om det handlar exempelvis byte av pedagog, ämnesinriktning, målgrupp samt att förändra hur budget fördelas mellan olika satsningar behöver ni inte meddela Kulturrådet. Detta så länge riktlinjerna för bidraget följs. Om det sker större förändringar kontakta kulturskolecentrum@kulturradet.se.

    Vänligen
    Kulturrådet