Finns en lista på vilka som är anslutna till MU-avtalet?

Finns en lista på vilka som är anslutna till MU-avtalet? Jag vill inte direkt fråga museet det gäller, inte än. Kan museer ha andra ersättningar för användande av bilder till vepor och affischliknande inslag i utställningar?
Corinne

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för frågan. Det är bara de statliga museerna som måste följa avtalet. Kulturrådet har tyvärr ingen lista på dessa.

    Gällande andra ersättningar -  det beror på vad man skriver för avtal tillsammans med museet, dvs det man kommer överens om.
    Kulturrådet