Under vilken period skulle evenemanget ha skett för att jag ska kunna få stöd för det?

Evenemanget måste ha riktat sig till allmänheten och offentliggjorts eller fastställts i plan för verksamheten och hållits mellan den 1 juni och den 30 september 2020 för att du ska kunna söka krisstöd för intäktsbortfall eller merkostnader för evenemang som har ställt in eller skjutits upp.
Kulturrådet

Kommentarer

  • Kan man påstå att det är ett nytt arrangemang om det flyttats ett år och en månad framåt i tiden, trots att det ju är samma projekt som vi planerade från början?

  • Oavsett när ett evenemang eller framförande planerats eller schemalagts är det att räkna som nytt om det aldrig tidigare genomförts.
    Nikola