Beviljats omställningsstöd från Skatteverket efter att vår ansökan skickats till Kulturrådet

Hej! Om man beviljats omställningsstöd från Skatteverket för januari efter att ansökan om tillfälligt verksamhetsbidrag skickats in till er, ska man nu då i efterhand kontakta er och ändra sin ansökan? Det är en informationspunkt endast, nere på sidan 9 i ansökan vad jag kan se?

Hälsningar,
Pia

Kommentarer

  • Hej Pia! Eftersom Kulturrådets verksamhetsbidrag är ett så kallat "primärt stöd" är det Skatteverket (med sitt "sekundära stöd", omställningsstödet) som eventuellt kan komma att regera på det faktum att verksamheten erhållit annat statligt stöd "för samma sak" för samma period. Kulturrådet däremot, åtgärdar inte detta. Man är skyldig att informera Skatteverket om att man tagit emot verksamhetsbidrag från Kulturrådet.

    Med andra ord: Kulturrådet räknar med att det inte går att erhålla omställningsstöd "för samma sak" under "samma period" som man erhåller verksamhetsbidrag.

    Nikola