Varför har vi fått avslag?

Jag är verksamhetsledare för ett nystartat skivbolag. Vi sökte stöd för tre utgivningar i våras men fick avslag på samtliga, jag undrar om det finns något som vi kan tänka på i framtida ansökningar för att ha större chans att bli beviljade stöd?

Mvh
Johannes

Kommentarer

  • Hej!

    Om man undrar över sitt avslag kan man vända sig till ansvarig handläggare för de olika stöden på Kulturrådet. Deras namn och kontaktuppgifter står längst ned på sidan.

    Man kan även begära ut tidigare beviljade ansökningar från andra sökanden. På vår hemsida finns en lista över alla bidrag som beviljas inom de olika stöden: Beviljade bidrag - Kulturrådet (kulturradet.se) För att sedan begära ut en ansökan kontaktar man vår registratur på kulturradet@kulturradet.se

    Mvh
    Johan