Strömning

Kan jag söka bidrag för ny verksamhet, där vi som Konserthus ställer våra  lokaler och ljudtekniker till fritt förfogande, men söker stöd för artist- och filmkostnader?

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Stödpaketet är format efter inställda eller uppskjutna evenemang. Återkom kring hur ni resonerat med strömning, då det rent tekniskt är ett evenemang som ägt rum och som kanske haft en publik via nätet.

    Vänligen,
    Anna
  • Jag har fått många förfrågningar från artister som gärna skulle vilja göra strömmade program. Eftersom vårt konserthus är stängt så har vi tomma lokaler som vi kan erbjuda gratis, och teknik och teknisk personal som kan göra inspelningarna. Men vi har inte möjlighet att betala artistarvode eftersom vi inte får in några pengar på strömningen, och vi har inte heller möjlighet att filma själva, så det tjänsten behöver också köpas in. Men kan vi söka produktionsmedel för dessa kostnader från KUR, skulle vi kunna erbjuda väldigt mycket kultur som ändå når ut till allmänheten.
  • Hej igen Walter!

    Så länge ni i egenskap av en arrangör eller kulturutövare inte har intäktsbortfall pga inställda evenemang eller merkostnader pga. uppskjutna evenemang, går det inte att söka bidrag från oss inom stödpaketet.

    För kännedom, enskilda artister kan ansöka om bidrag ur stödpaketet via Konstnärsnämnden avseende inställda eller uppskjutna evenemang.

    Vänligen,