Storlek på återstartsbidraget

Hur stort stöd får ett museum söka för ett projekt som återstartsbidrag?
Julia Olderius

Kommentarer

  • Hej Julia,

    Det finns inga formulerade begränsningar när det gäller summor ni kan söka för. Hur det senare ser ut när det gäller vilka summor som kan bifallas handlar dels om det totala söktrycket på stödet blir och hur väl ansökningen faller in under stödets syfte. Vi börjar bereda ansökningar första efter sista ansökningsdag och det är först när vi tagit oss igenom samtliga ansökningar vi spikar belopp.

    I bidragets riktlinjer formuleras det på följande sätt:

    Bedömning sker mot bakgrund av tillgängliga medel. Om det sammanlagda sökta beloppet överstiger tillgängliga medel ska Kulturrådet prioritera att bevilja bidrag med en hög täckning av de belopp i ansökan som bedöms vara rimliga i förhållande till ändamålet med statsstödet.

    Mvh
    Johan