Stöd till tryckning

Hej,
Vi är en fotograf, AD och skribent som tänker försöka ge ut en bok om en arkitekt vars verk vi anser har ett kulturhistorisk värde. Han heter Per Friberg och var var verksam under senare delar av 1900-talet och en bit in på 2000-talet i företrädesvis södra delarna landet.
Vi undrar om det finns möjlighet att söka om bidrag till tryckning av boken och behöver lite hjälp att hitta rätt.

Tack på förhand!

Robert Löfgren

Kommentarer

  • Hej Robert,

    Litteraturstöd är efterhandsstöd som innebär att boken ska publiceras innan man kan söka bidrag. Bidraget kan sökas enbart av förlag, har man en enskild firma, kan man söka genom den. Mer information hittar du om litteraturstöd hittar du här.

    Vänligen
    Alan