Litteraturstöd till ljudbok?

Ny bok "Silken" kan jag få ljudboksstöd och tryckkostnadsstöd?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Sven,

    Bidrag för litteraturstöd kan sökas av förlag för en boktitel både i bokform och i elektronisk form. Bidraget får endast ges till första upplagan av en bok. Mer information om det finns det under litteraturstöd   på vår hemsida .

    Vänligen
    Alan
  • Så med elektroniskt form menas både ljudbok och E-boksformat?

  • Hej Liv,

    En e-bok, dvs elektronisk bok eller digital bok är en text- och bildbaserad publicering i digital form som kan läsas på datorer, läsplattor och vissa mobiltelefoner.

    En ljudbok däremot är samlingsnamnet på inlästa böcker, tillgängliga i format såsom CD, kassettband, MP3-filer och strömmat via internet till dator och mobiltelefon.

    Vänligen
    Alan
  • Så då får jag inte riktigt ihop svaret ovan - Eller informationen i stödet.
    Har förstått det som att det bara är möjligt att söka stöd för E-bok - elektronisk form - men går det att söka även för ljudboksformatet?
  • Hej igen Liv,

    Svaret var att förklara skillnaden mellan e-böcker och ljudböcker efter din fråga. Man kan söka för elektronisk bok som kallas även för e-bok enligt regeringens förordning  och där nämns tyvärr inte ljudböcker. Du har nog uppfattat korrekt.

    Vänligen
    Alan
  • Min roman är nyligen utgiven av ett förlag , och de säger att författaren själv brukar söka stöd från er?
    Om författaren själv söker stödet är villkoret då att personen har enskild firma med organisationsnummer ?

  • Hej Gunnel,

    Förlaget har gett dig fel uppgifter, tyvärr. Det är förlag som ger ut boken som kan söka för bokutgivning. Författaren får inte söka stöd hos oss. Se gärna mer information om litteraturstöd.

    Vänligen
    Alan