Stöd till bokhandel

Hej!
Jag arbetar i en barnbokhandel som sen länge fungerat som en kulturell mötesplats för kunder, barn och författare. Utöver att genom spetskompetens ge personliga rekommendationer för att uppmuntra barns läsande, anordnar vi till exempel releasefester för författare och illustratörer, högläsning för barn och konserter i butiken. Vi är en affärsverksamhet men med små marginaler och framförallt stor lust att fortsätta vara en plats för läsfrämjande och gemenskap. Vi har även bokkafé där familjer kan läsa mängder av nya titlar. Är bidrag möjligt för vår verksamhet?

Ella

Kommentarer

  • Hej Ella,
    Tack för din fråga.
    Jag rekommenderar dig att gå in på vår hemsida, www.kulturradet.se och läsa om våra bidrag. Då får du en inblick också i vilka kriterier och villkor som sökanden behöver uppfylla.
    Renate