Lägesrapport för beviljat Stärkta Bibliotek-bidrag?

Hej,
I mina anteckningar från webbinariet om Stärkta bibliotek så har jag skrivit att om man har ett projekt som är flerårigt så kan man när man ansöker för andra året berätta om hur arbetet gått och ge en kort lägesrapport. Ska det göras i ansökan för år två? Kan ni berätta mer om det?

Är lägesrapport samma som redovisning? Vår redovisning ska inte vara inne förrän i december eftersom vi ansökte i andra omgången förra året och då kommer vi kunna se mer tydliga resultat också. Hur mycket kan jag använda av ansökan från år ett om vi ämnar att fortsätta arbeta inom samma områden?

Kommentarer

  • Hej Linda,

    Det stämmer att vi gärna vill ha en kort lägesrapport gällande första året när ni söker för år 2. Det är inte detsamma som redovisning. Redovisning gör ni i redovisningsblanketten till det datum ni har fått som redovisningsdatum och det gör ni genom att logga in på vår hemsida. Lägesrapporten kan ni också föra in i ansökningsblanketten i beskrivningen av vad ni söker för. Har det första året gått som planerat? Har ni stött på hinder eller gjort erfarenheter som gör att ni vill ändra på inriktning eller annat för år 2? Annat som kan vara relevant för vår bedömning när vi tar ställning till er ansökan för fortsatt insats? Det behöver inte alls vara långt, några rader kan räcka, men känner ni att ni vill skriva utförligare går det förstås att skicka lägesrapporten som bilaga.

    Ämnar ni fortsätta på samma sätt år 2 går det utmärkt att återanvända delar från den första ansökan till ansökan för år 2.

    Vänligen
    Alan