Stärkta bibliotek - Använda bidrag från ett år till nästa år?

Hej!

Vi hade bidrag kvar från år 1 och ansökte om förlängning.
Är det okej att använda en del av pengarna för år 1 till projektet vi arbetar med under år 2? (Det är två olika projekt.)

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej!
    Ni kan använda pengarna för år 1 till de insatser som ni sökt för och blivit beviljade år 1. Om ni har medel kvar går det att förlänga projekttiden från det projektet parallellt med att ni har ett annat projekt igång. Projekten ska dock redovisas var för sig och hållas isär budgetmässigt.

    Vänliga hälsningar
    Elisabet
  • Hur ansöker man om förlängning av bidrag för Stärkta bibliotek?
    Projektet ska vara klart 2020-05-31 men medel kommer att finns kvar för att arbeta vidare med ungdomssatsningen under höstterminen.

  • Hej Kristina,

    Du får kontakta handläggarna på Stärkta bibliotek för att kunna få förlängning av bidrag. Du hittar deras kontaktuppgifter längst ner under länken ovan.

    Vänligen
    Alan