Hur mycket kan man söka, och kan man söka fleråriga projekt?

Hur mycket pengar kan man söka i stödet Stärkt kultur i skolan och går det att söka för fleråriga projekt? Samt när projektet ska starta?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Vi har ingen minimi- eller maximisumma för ansökt belopp utan det beror helt på vad den sökande planerar för projekt och vad projektet har för budget + medfinansiärer, och vilken del av finansieringen som söks från Kulturrådet. Projektbidraget är ettårigt så just den satsningen man söker för bör vara genomförbar inom ett år. Medfinansiering är ett krav för att få detta bidrag för att vi ska veta att projektet har finansiell bärkraft.

    Ansökningsperiod för bidraget är en gång i året i september- oktober med beslut och fördelning av medel i mitten av december samma år. Projektperiod samt redovisning är nästkommande år.

    Läs mer om bidraget här:

    Vänligen
    Kulturrådet