Söka projektstöd scenkonst igen för samma projekt?

Hej!
Jag undrar om det går bra att söka projektstöd inom scenkonst teater med ett projekt vi tidigare har ansökt om stöd för, och då fått ansökan avslagen? Eller går det bara att söka en gång per projekt?
Mvh Moa

Kommentarer

  • Hej Moa,
    Det finns inget som hinder att man söker bidrag för samma projekt på nytt efter avslag. Det är dock önskvärt att något har skett som stärker ansökan, det kan vara ökad medfinansiering, fler fastställda spelplatser, ett utvecklat konstnärligt koncept eller något annat som förändrats sedan avslaget.

    vänliga hälsningar

    Alan