Söka litteraturstöd för bok med anonym författare

Hej! Jag undrar om det är möjligt för en utgivare att göra en ansökan om litteraturstöd för en bok med anonym författare?

Kommentarer

  • Hej!

    I litteraturutgivning så förekommer det ju att den verklige författaren av något skäl inte är känd eller att namnet inte kan uppges. Det går bra för dig som är utgivare att skicka in ansökan om litteraturstöd ändå. Då kan du kan antingen ange en pseudonym eller lämna uppgifterna tomma.

    Kulturrådet
    (Uppdaterad )