Kan enskild scenkonstnär söka krisstöd?

Kan jag som enskild scenkonstnär (med enskild firma) inte söka krisstödet? Gäller det enbart samarbeten med minst 2 pers?
Jonas Södergren (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Jonas, det stämmer. Du som enskild konstnär med en verksamhet som enbart inkluderar/arvoderar dig själv kan ej beviljas detta krisstöd. Verksamheten är tvungen att vara samarbetsprojekt med minst två personer. Enskilda konstnärer som enbart söker för det egna konstnärskapet hänvisas till Konstnärsnämndens krisstöd.
    Johan