Söka Fonogramstöd + Samarbetsprojekt för överlappande projekt

Hej!
Hur ser ni på att söka Fonogramstöd + Bidrag till konsert- och samarbetsprojekt inom ramen för samma projekt? Exempelvis om jag söker Samarbetsprojekt för att ta fram ny musik med internationella aktörer, och sedan Fonogramstöd för att spela in dito. Bör jag söka detta som två separata projekt, eller kan jag göra en gemensam budget (men med tydliga anvisningar om vilket bidrag som finansierar vad)?
Milton

Kommentarer

  • Hej,
    Hej! Du kan söka båda stöden, dock måste du tydligt visa vad du söker från vilket stöd. Detta blir två separata projekt/ansökningar då inspelning inte får sökas från samarbetsprojektet.
    Läs gärna igenom på respektive hemsidor om vad man kan söka för och andra krav.
    Länk till Kulturrådets alla bidrag inom musik

    Mvh
    Elisabet
    Kulturrådet
  • Tack för svar.
    Ska jag då låta bli att inkludera Samarbetsprojektet som en finansieringspost i ansökan om Fonogramstöd, även om det är tydligt exakt vad Samarbetsprojektet finansierar (repetitioner + konstnärlig utveckling)? Ett annat alternativ vore att bifoga den separata budgeten för Samarbetsprojektet som ett eget dokument?
    Milton
  • Hej!

    Om du inkluderar intäkterna från samarbetsprojekt i budgeten för musikutgivningsbidrag, var tydlig med vad den ska täcka.

    Om du inte gör det kan du skriva i ansökan att du ska söka detta bidrag men att den ska täcka repetitioner och konstnärlig utveckling. Den posten ska då inte finnas med i budgeten.

    Mvh
    Johan