Söka bidrag bokaffär utomlands

Hej!
Jag arbetar på en nordisk bokhandel i Paris vid namn Bokbar. Vi säljer nordiska författare översatta till franska men också en del böcker på originalspråk. Nu har vi funnits ett år och börjar drömma större, men budgeten är tight. Kan vi söka bidrag hos Kulturrådet och om ja, vilket bidrag kan vi söka? Har letat runt på er hemsida men inte blivit klokare.
Bästa,
Rebecca

Kommentarer

  • Hej,
    Vi har inga bidrag som är riktade till boklådor specifikt. Om ni har något projekt som till exempel syftar till spridning av Europeisk litteratur så finns det inom Kreativa Europa.
    Se våra internationella bidrag här.

    Längst ned på sidorna för varje bidrag finns namnen på handläggarna som du kan kontakta om du har fler frågor.

    Mvh
    Kulturrådet