Skolbio

Kan skapande skola-pengen bekosta skolbio?
Jag läser på er hemsida att pengar får gå till biljettpriser, men räknas skolbio in där?
Johan

Kommentarer

  • Hej!

    Det som gäller specifikt för Skapande skola medel och inträde för Skolbio är att bidraget inte enbart kan bekosta biljettpriset i detta fall utan besöket behöver ramas in så att det blir ett möte med den professionella kulturverksamheten (dvs biografen som kulturinstans). Det räcker alltså inte bara att dörrarna till en biograf öppnas utan att någon kan rama in visningen antingen utifrån biografen som kulturbyggnad/instans tillsammans med tex maskinist eller verksamhetsledare eller utifrån konstområdet film tillsammans med professionell kulturaktör som filmpedagog, filmare, manusförfattare eller regissör och som fördjupar visningen.

    Mvh
    Kulturrådet