Skolbiblioteken gemensam ansökan?

Hej
Kan skolbiblioteken gemensamt i en kommun söka bidrag inom ramen för skapande skola, eller måste det vara en specifik skola som står bakom projekt?
Mvh Lina
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Lina,

    Enligt den svenska skollagen är kommunal, statlig eller fristående huvudman för förskolan och/eller grundskolan kan söka skapande skolan bidraget. Man kan också söka om man enligt skollagen är huvudman för vissa särskilda utbildningsformer, det vill säga har undervisning vid särskilda ungdomshem, för elever som vårdas på sjukhus eller vid en institution som är knuten till ett sjukhus, eller vid internationella skolor på grundskolenivå. Om man är huvudman för grundsärskolan, specialskolan och sameskolan kan man också söka. En kommunal eller statlig huvudman kan i sin ansökan inkludera fristående för- och grundskolor. Se mer information om det här.

    Vänligen
    Alan