Inköpsstöd: Ingår gymnasiebibliotek i skolbibliotek?

Ingår även gymnasiebibliotek i kommunens mediebudget för skolbibliotek? Jag tänker på ansökan inköpsstöd.

Kommentarer

  • Hej,
    Det finns ingenting som hindrar att gymnasiebiblioteken är med i ansökan till inköpsstödet, däremot brukar de sällan vara det. Det måste vara upp till varje kommun att besluta hur samarbetet mellan folk- och skolbibliotek ska se ut. Alla bibliotek som ingår i ansökan ska ange sin budget och vara en del av den samverkan som beskrivs i läsfrämjandeplanen. Det kanske inte är så ofta som samarbetet mellan gymnasiebibliotek och folkbibliotek eller övriga skolbibliotek är så utvecklat i kommunerna.

    Med vänlig hälsning
    Alan