Skapande skola-medel för fortbildning av lärare inför besök av kulturaktör

Jag undrar om det går att använda delar av skapande skolamedlen till fortbildning av lärare inför besök av kulturaktör? Det handlar t ex om att öka lärarnas kompetens inom scenkonst, så att de är mer kunniga om kulturaktörens arbete och därmed kan vara mer involverade och engagerade när kulturaktören sen träffar eleverna.
Lena (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Bidraget kan användas till för- och efterarbete med Skolans pedagoger och en professionell kulturverksamhet. Insatsen ska ske som en del av och vara kopplat till ett specifikt Skapande skola-projekt. Bidraget kan inte användas för mer övergripande fortbildning för pedagogerna.
    Johan