Skapande skola: Flerårigt projekt

Om man planerar att göra ett treårigt projekt där t.ex. alla elever i f-klass, åk 2, åk 5 och åk 8  inom tre år får ta del av skapande skola, hur ska man skriva sin ansökan då bidraget är på ett år i taget?

Kommentarer

  • Hej!

    Skapande skola är ett projektbidrag som söks varje år, och följer skolans läsår. Dvs i kommande ansökningsomgång kan man söka för projekt för läsåret 2021/22. Ni kan själva göra upp en treårig plan som ni arbetar utifrån men i ansökan till Kulturrådet och Skapande skola bidraget söker ni endast för planerade projekt och kostnader för ett läsår i taget.
    Kulturrådet