Skapande skola - projektens längd

Måste alla projekt löpa under längre tid? Hur långa behöver de i så fall vara?

Kommentarer

  • Projekten inom Skapande skola ska ge möjligheten för barnen att få utforska och fördjupa sig inom konstområde, konstnärliga processer och få möjlighet till det egna skapandet. Tiden för det kan variera. Det är de olika projekten och kulturaktörens upplägg som avgör hur mycket tid som krävs. Den konstnärliga ingången kan kopplas på förskolans och skolans eget arbete med en viss tematik. Långsiktigheten nås genom att Skapande skola projekten medverkar till nya arbetssätt till förskolans och skolans eget arbete med konst och kultur.
    Anna