Material till Skapande skola-projekt

Vi kommer under våren delta i Skapande skola som aktör/konstnärer. Och i vår verksamhet får vi ofta donerat/sponsrat material från textilindustrin. Kan vi använda det materialet i Skapande skola projektet? Eller finns det regler kring sponsring? MVH Elisabet
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Vi ser inget hinder i att en kulturaktör har med sig eget sponsrat material till ett projekt finansierat av Skapande skola bidraget. Det viktiga är att ni som kulturaktörer kommunicerar detta till huvudmannen som ni samarbetar med så att de är medvetna om att materialkostnaderna knutet till projektet är gratis och att de inte söker medel för de kostnaderna.