Beviljats lägre belopp än det som sökts

Vi har blivit beviljade ett väsentligt lägre belopp än det vi sökt och som vi tolkar det efter dagens webinarie ska bidraget ändå räcka till samma antal elever som vi angett i ansökan. Om vi tvingas justera antalet elever som får ta del av bidraget - vad räknar ni som en väsentlig ändring av antalet elever? 10%? 25%? Det vore bra att få en riktlinje här. Tack på förhand!
Marie (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,
    Alla sökande har beviljats bidrag utifrån det antal elever som man i ansökan anger att ska delta i Skapande skola projekt. Om man fått mindre medel än ansökt belopp ska man i första hand se över projektplanen och budgeten och försöka anpassa och ändra i projektplanen så att det går att genomföra aktiviteter utifrån den faktiska budgeten som ni har och även se över om det finns andra medel man kan samverka kring. Skapande skola medel ska enligt förordningen vara ett komplement till huvudmannens eget arbete med konst och kultur i skolan och en egen budget för det arbetet.

    Man ska alltid skicka in en förfrågning om projektändring till oss om ni får ändrat antal av deltagande elever i Skapande skola projekt, för det i sig räknas som väsentlig/betydande förändring som vi behöver få vetskap om och föra dialog kring. Man kan alltid kontakta oss om man vill prata om specifika ärenden, då brukar vi alltid hitta lösningar.

    Kontaktuppgifter till handläggare finns här.

    Vänligen,
    Anna