Skapande skola för elever på introduktionsprogrammet på gymnasiet

Går det söka bidrag för elever som går introduktionsprogrammet på gymnasiet?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Ja, under förutsättning att introduktionsprogrammet följer grundskolans läroplan och att det är huvudman för en grundskola som söker. Eleverna på introduktionsprogrammet behöver alltså ingå i grundskolehuvudmannens ansökan. Ta kontakt med den som ansvarar för Skapande skola bidraget i kommunen eller fristående skolhuvudman.
    Kulturrådet