Skapande skola, antal elever

Hej, Jag söker information om huruvida de projekt som drivs inom Skapande skola kan bedrivas i endast en eller ett par klasser under en längre process? Att en till exempel möter en eller ett par klasser flera gånger under perioden?Kan inte hitta information om det.Vänligen Linda

Linda

Kommentarer

  • Hej,
    Det är skolhuvudmannen genom en utsedd ansvarig samordnare för Skapande skola bidraget planerar och bestämmer upplägget för Skapande skola insatserna. Det görs i samråd med de skolor som planerar Skapande skola projekt för sina elever.
    Insatserna utgår från verksamhetens behov och den som har insyn i den här processen är samordnaren för bidraget. Om det är en kommunal skolhuvudman så ska man kontakta kommunens Skapande skola samordnare för att diskutera upplägg och är det en fristående skola så tar man kontakt med skolan direkt.
    Har ni fler frågor kontakta gärna handläggarna för bidraget på: skapandeskola@kulturradet.se

    Mvh

    Kulturrådet