Skapande skola-aktör ändrar bolagsform

Jag har ett handelsbolag tillsammans med min kollega och arbetar bland annat  som aktör i skapande skola projekt. Planen är att under vårterminen 2021 ändra bolagsform till två enskilda firmor. Vår verksamhet och vårt utbud är detsamma. Frågan är hur det påverkar redan tagna samarbeten med skolor, som då kommer att ha ansökt om att samarbeta med oss som handelsbolag, om vi byter bolagsform.

Kommentarer

  • Hej Eva!

    I princip kommer er ändrade bolagsform inte att förändra något, förutom att ni fakturerar enligt avtal från de nya bolagen, istället för det ursprungliga.

    Vänligen,
    Eliana
    Kulturrådet