Ska vi söka för scenkonst eller musik?

Skottes musikteater producerar musikteater helt enkelt. Nästa år producerar vi en föreställning utifrån Joe Hills liv. Där står musiken och arbetslivet i centrum. Vi skulle vilja söka projektmedel för att i höst inbjuda till ett sammanhang där vi uppmuntrar till att skapa musikgrupper på arbetsplatserna som sedan uppträder på vår scen  under lustfyllda former. Ska vi då söka under kategorin scenkonst (dit vi själva hör) eller under kategorin musik (dit detta projekt hör)

Eva Janstad

Kommentarer

  • Hej Eva

    Det har egentligen ingen betydelse för vår del hur ni kategoriserar er ansökan, det är inget som påverkar era möjligheter att få bifall eller storlek på stödet. Om själva projektet främst kan kategoriseras under "musik" tänker jag spontant att det är så ni kategoriserar ansökan.

    Mvh Johan
    Kulturrådet