Ska två enskilda konstnärer söka var för sig eller tillsammans för ett gemensamt projekt?

Jag jobbar med två enskilda konstnärer som har ett gemensamt projekt tillsammans med varsina enskilda firmor. Ska dessa två enskilt ansöka om 50% vardera av det totala beloppet, eller ska de göra en gemensam ansökan om 100% för att sedan själva fördela eventuellt krisstöd?

Kommentarer

  • Hej Ivan,
    Om de har ett projekt ihop bör de göra en gemensam ansökan för deras gemensamma verksamheten. Enskilda konstnärliga aktörer hänvisas till Konstnärsnämnden.
    Mvh,
    Love
    Kulturrådet