Ska Kulturrådet nämnas i marknadsföringen och i så fall hur är reglerna kring detta?

Hej! Vi har fått Krisstöd till särskilda behov i kulturlivet för vårt projekt. Vi ska spela 5 föreställningar runt årsskiftet och har börjat vår marknadsföring. En kollega sa till mig att det finns regler om att uppge stödet från kulturrådet i marknadsföringen. Jag hittar inte info om detta på er hemsida och undrar om det stämmer, samt vilka regler som isåfall gäller angående detta så vi kan göra rätt! mvh Åsa
Åsa Bergh

Kommentarer

  • Hej Åsa

    Ja, och det är en allmän regel som gäller samtliga bidrag från Kulturrådet.
    I villkorsbilagan som följde med när ni kommunicerades beslutet står att läsa följande skyldighet som bidragsmottagare (sida 2, punkt 3):

    1. Informera om att Kulturrådet bidragit med medel
    Det ska framgå av projektets informationsmaterial att Kulturrådet har beviljat bidrag till verksamheten, exempelvis på webbplats, tidskrifter, i programblad eller på affischer. Kulturrådet ska däremot aldrig anges som medarrangör. Kulturrådets logotyp kan laddas ned från Kulturrådets webbplats.

    Mvh Johan

    Kulturrådet